klue is not dead

07 november 2005

 

Het leven van Lieve

29/08: Lieve gaat naar de teleboetiek en vraagt een verhuis van telefoonlijn met behoud van nummer aan.
"Pas de problème, dat zal gebeuren op 13/09!" roept de bediende enthousiast uit. Had ik toen geweten wat ik nu weet, ik had hem even enthousiast gewurgd met zijn muiskabel.

08/09: De telefoon wordt afgesloten op het oude adres en niet aangesloten op het nieuwe.

13/09: De telefoon wordt NIET zoals beloofd aangesloten op het nieuwe adres. X-aantal telefoons met de klantendienst van Belgacon later blijkt dat er nog geen kabels op onze nieuwe straat liggen.

20/09: We krijgen een brief met de mededeling dat de bekabelingswerken "omstreeks september" voltooid zullen worden. I kid u not.

25/09: We krijgen een brief van Belgacom waarin ze ons als troost een gratis GSM met Pay & Go-kaart aanbieden om ons te depanneren. What a treat! De GSM dient wel teruggegeven te worden bij het aansluiten vd nieuwe lijn, zoniet wordt hij gefactureerd. Ik vraag me terecht af hoe ik mijn zo gemiste ADSL door die Pay & Go-kaart ga trekken.

30/09: Een van de redenen van vertraging van onze aansluiting blijkt dat de lift in ons (nieuwe) gebouw prioriteit krijgt bij het krijgen van een telefoonlijn. Een lift moet ook kunnen bellen, toch.

11/10: Bij het ongeveer 16de telefoontje naar een stand van zaken bij de klantendienst krijg ik de bevestiging dat er op 20/10 een technieker zal langskomen! Ze kunnen wel niet zeggen hoe laat die mens komt.

20/10: Hoera, de technieker is er! De lijn is aangesloten! Helaas: om een of andere reden werkt de ADSL (Scarlet) niet meer.
Helpdesk Scarlet zegt dat dat normaal is, dat kan wel een paar dagen duren eer 'het systeem' weet dat we verhuisd zijn.

27/10: ADSL werkt nog steeds niet. Hm, toch niet zo normaal volgens Scarlet. Ze gaan het eens bekijken.

04/11: Ochtend: Scarlet belt en zegt dat er 05/11 een technieker zal langskomen om het te bekijken want er is zeker iets mis (ja, echt??)

04/11: Avond: Thuisgekomen blijkt de telefoonlijn... niet meer te werken. Dood. Net nu morgen Scarlet langskomt.
Dienst storingen Belgacom: jamaar er is niks mis met uw lijn, het is vast iets administratiefs.
Klantendienst Belgacom: tiens, u hebt thans netjes zoals een braaf kieken uw facturen betaald hoewel u al 2 maanden niet kan bellen en toch sluiten we u af? Geen idee hoe dat komt. Bel anders de technische dienst eens? Oh maar oops, het is vrijdagavond 18u: die zijn natuurlijk al naar huis.

05/11: Scarletman komt langs. Niet in de namiddag zoals afgesproken maar in de voormiddag.
Blijkt iets mis te zijn (wat een analyse). Iets met dat onze lijn toch geen Scarlet One is? Wat de fuck is een Scarlet One man, we hebben ADSL Premium en betalen al 2 maanden voor nougatbollen.
Scarletman doet wat telefoontjes: het zal nu wel snel in orde komen, zeker binnen een dag of 3, 4.
Freek merkt schamper op dat ons dat al een paar keer gezegd is.

07/11: Lieve belt met haar vriendinnen van de Belgacom klantendienst. Zoveel telefoontjes met Greet, Veerle, ... het schept een band. Veel Westvlaamse telefonistes trouwens. Zijn die beter resistent tegen de shitload terechte verwijten die ze dagelijks te verwerken krijgen?
Of ze eens aan de technische dienst kunnen vragen waarom we ineens geen lijn meer hebben. Dat kan. En ja, er is een technisch probleem. Dat ziet er niet naar uit dat dat rap opgelost zal zijn.
Maar op 16/11 zal er alvast een technieker langskomen!

Ik zal zeker een klachtenbrief naar Belgacom sturen (aangetekend begot) met al het bovenstaande (hm, bijna alles toch) - maar of het zal helpen...
Ik ben ze momenteel zo kots- en kotsbeu dat zelfs dat teveel is. Kan ik ze niet sueen? American style? Is er niemand van jullie een leep advocaat? Die zonder al te veel kosten een vette schadevergoeding loskrijgt?
Daarmee geef ik dan een fuif :)

Comments:
ik heb zo'n vermoeden dat belgacom ook de banlieus van parijs bedient. en die mensen zijn het ook kotsbeu!
 
een molotov coctail maken kan met jouw cuisine skills toch geen probleem zijn. Een beetje teer bijmengen heeft trouwens prachtige resultaten ;-)
 
Lieve, ik heb net hetzelfde meegemaakt met Belgacom en Tiscali. Moraal van het verhaal: heb je twee leveranciers dan ben je zelf de dupe, want de één steekt het altijd op de andere. Belgacom wist me te vertellen dat alles ok was, net als Tiscali, maar ik zat wel een maand zonder adsl. Heb nu alles bij Belgacom en het gaat een stuk vlotter. Het is schandalig, hoe ze de vrije markt bewust ondermijnen bij Belgacom, maar ik was alle miserie kotsbeu!
 
Holy fuck,

dat is toch wel erg grof. Zelfs UPC kan hier niet aan tippen...
 
En ik wil natuurlijk niet liever dan zeggen tegen Belgacom dat ze hun lijn mogen steken waar de zon niet schijnt, ware het niet dat ik vasthang aan mijn Scarlet-contract (sinds juni bij Scarlet) dat... minstens 1 jaar loopt.

EIGENLIJK is dat toch ook misdadig? De klant verplichten minstens 1 jaar aan handen en voeten gebonden te zijn?
En als klant heb je gewoon geen alternatief... want het is overal zo.
Zelfde verhaal met domiciliëringen om te betalen: wil je dat liever *niet* dan moet je meer betalen.
Wat mag je als betalende klant tegenwoordig wél nog zelf bepalen?
Niks begot!
 
zelf zit ik bij telenet en na wat rondvraag moet je NIET extra betaling bij niet domiciliëring.

Opzeggen kan je dacht ik per maand.

Alleen trekt hun facturatie op niets, de tijd die je steeks in verkeerde facturatie is ongeloofelijk en stel dat je een domiciliëring hebt dan ben je zeker wel gezien. Het is overal wel iets en de kleine klant kan alleen maar klagen...
 
Optic fibre@home for us all!!!
REVOLUTION!
 
Scarlet heb ik meer dan een jaar gehad. De ADSL zelf mag ik niet over klagen, maar de facturatie en de opzeg heeft me wel vaak naar de telefoon doen grijpen en aangetekend facturen geprotesteerd. Good luck.
 
Jesus Lieve das idd niet om mee te lachen en ik dacht dat mijn verhaal (www.internation.be - Belgacom gaat hard) al klote was. :)
 
Een reactie posten

<< Home

Archives

oktober 2005   november 2005   december 2005  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?