klue is not dead

30 november 2005

 

Personenongeval

Geweldig zicht vanmorgen: Door 'een personenongeval in de metro' zoals dat dan afgeroepen wordt (wat zoveel wil zeggen als 'iemand kon de winterblues niet langer meer aan') werd iedereen op metrolijn 1B gedwongen uit te stappen ter hoogte van Graaf van Vlaanderen, dat is waar ik opstap.
Prachtig! Een waanzinnige colonne mensen die uit de grond kwam, achter elkaar, als mieren, mekaar volgend. Al die mensen die plots uit hun dagdagelijkse routine werden gerukt en bovengronds werden gestuurd: de verdwaasde blikken bij de aanblik van hen onbekend Molenbeeks terrein. Geen referentiepunt in zicht! Enkel een kanaal dat hen de weg lijkt te versperren.
Angstig richten ze enkele bedeesde woordjes tot de werkmannen die het pleintje aan de metro-ingang heraanleggen. 'De weg naar het centrum, alstublieft?' 'Waar is die vervangende pendelbus, weet u dat?'
Geweldig.

Comments:
Héhé. Ik zat op die metro vanochtend waar die mens zich had ondergesmeten. Ik stap op aan het Sint-Katelijneplein, en we zijn nog niet goed vertrokken of dat spul stopt al. Dan nog kweeniehoelang op de metrobus moeten wachten. Ik vind als mensen per sé zelfmoord willen plegen, ze dat voor mijn part gerust mogen doen, maar dat ze dat dan toch ergens mogen doen waar ze andere mensen geen problemen berokkenen.
 
ik was één van die miertjes! maar niet op onbekend - laat staan onbemind - terrein. Wij wonen aan zwarte vijvers.
 
Duur affair voor de familie van die kerel die zich voor de metro heeft gegooid!
 
dat zijn dan net die mensen die je weleens hoort beweren dat "brussel een vieze, gavaarlijke stad is". en ze weten waarover ze praten want "ze werken in brussel, ze komen er elke dag"
 
Een reactie posten

<< Home

Archives

oktober 2005   november 2005   december 2005  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?